• تاریخ : شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • برابر با : 27 - 2024 April
  • ساعت :

    اخبار ویژه

    برگزاری رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی به همت فولاد سنگان و پارک علم و فناوری خراسان 28 تیر 1403 حمایت بانک صادرات ایران از تأمین مالی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی 25 بهمن 1403 تغییر در صندوق نمایندگان بیمه رازی 5 بهمن 1403 گزارش عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال مهار تورم و رشد تولید 18 مهر 1403 رونمایی از مجموعه کتب«فناوری‌های مالی از پنجره بانک جهانی» در غرفه بانک کارآفرین 11 تیر 1403 زعفران گُلیران برای دومین سال پیاپی به عنوان صادرکننده ممتاز برگزیده شد 8 آبان 1403 تعویق ثبت نام آزمون استخدام شرکت‌ پتروشیمی مارون 25 دی 1403 محاسبه سرانگشتی درصد سود ساختمان سازی 18 فروردین 1403 بیمه دی موفق به کسب تندیس برنزین سطح سه زبدگی دیجیتال شد 8 بهمن 1403 تحلیل هفتگی بورس/ ورود پول جديد به بازار سهام 22 دی 1403 «دکترعلی بیگ زاده» مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن شد 28 فروردین 1403 دفتر منطقه‌ای بیمه باران در استان البرز افتتاح شد 12 مرداد 1403 رسالت اصلی پتروشیمی تولید است 16 تیر 1403 لزوم افزایش تنوع اشتغال 5 شهریور 1403 خانه های بهداشت و مراکز سلامت منطقه آزاد ماکو بهسازی و تجهیز می شود 27 دی 1403 ساختمان‌ جدید بیمه دی در یزد افتتاح شد 8 بهمن 1403 شهرداری با مسدود سازی ورودی شعبه بیمه ایران موجب اخلال در خدمت رسانی شد 6 اردیبهشت 1403 اینگونه متوجه می شوید ثبات اقتصادی در فرانسه چگونه است 8 بهمن 1403 جوکار چگونه در حال افزایش سرمایه خود است؟/آینده آموزشی دانش آموزان گروگان کسب درآمد آقایان! 19 اسفند 1403 پرداخت تسهیلات ساخت۱۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بانک ملی ایران 5 بهمن 1403

    یادداشت

    نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی
    5 اردیبهشت 1403 ساعت 14:34
    محمد رضا سبزواری

    نقش هوش مصنوعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی

     تولید کیفی هر محصول یک کمیت قابل اندازه‌گیری است و رابطه مستقیم با کل فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدا تا انتهای فرایند تولید دارد، نیروی انسانی در کل این فرایند نقش دارد، نیروی انسانی با توجه به تفاوت توانائی(میزان تجربه و دانش، توان فکری و جسمی) مسلماً بدون خطاء و اختلاف نخواهد بود و این امر می‌تواند تاثیر مستقیمی در کیفیت داشته باشد، پس بایستی به روشی این خطاها و اختلافات را به حداقل رساند.


    چگونه مقابل اقدام احتمالی اسرائیل بایستیم
    28 فروردین 1403 ساعت 13:59
    جواد امام

    چگونه مقابل اقدام احتمالی اسرائیل بایستیم

    پاسخ تنبیهی ایران به  #اسرائیل که برآمده از حق دفاع مشروع بود، به رغم بازدارندگی هوایی دولت های امریکا، بریتانیا، فرانسه و… ، هیمنه نظامی و پدافندی اسرائیل و همچنین قدرت‌نمایی بلامنازع این رژیم اشغال‌گر و کودک‌کش را به چالش کشید.


    منابع انسانی دیروز، امروز با عنوان سرمایه انسانی، مهمترین دارایی هر سازمانی تلقی می شود
    28 فروردین 1403 ساعت 00:50
    حمید محمدی رفیع

    منابع انسانی دیروز، امروز با عنوان سرمایه انسانی، مهمترین دارایی هر سازمانی تلقی می شود

    در خصوص دلیل نامگذاری روز 25 فروردین به عنوان روز ملی منابع انسانی می توان به این موضوع اشاره نمود که برای اولین بار در کشور، درسال 1391 در مدل تعالی 34000، روز ملی منابع انسانی پیشنهاد و به سازمان ها ارائه شد و به تدریج مورد استقبال سازمان ها قرارگرفت. از این جهت که شکوفایی و تعالی انسان در سازمان ها؛ هدف اصلی مدل 34000 است و این روز در تقویم، مصادف با سالروز بزرگداشت مقام عطار نیشابوری؛ نظریه پرداز تعالی هفت مرحله ای (هفت وادی سلوک در تصوف) می باشد، ایجاب می کرد که این روز همزمان به عنوان روز ملی منابع انسانی نامگذاری گردد.


    اهمیت نوآوری فناوری در سازمان‌ها
    27 فروردین 1403 ساعت 16:22
    یوسف یوسفی

    اهمیت نوآوری فناوری در سازمان‌ها

    نوآوری برای سازمان های صنعتی که موتور اصلی اقتصاد جهان هستند، فرصت هایی استثنایی و چالش های ژرف به همراه دارد. نوآوری ضمن اینکه ابزار قدرتمندی در ایجاد تمایز رقابتی به شمار می رود و به شرکت ها نیرو می دهد که به بازارهای تخصصی تازه رخنه کند و به حاشیه سود بالاتری برسند، نوعی مسابقه رقابتی نیز هست که باید با شتاب و مهارت و دقت در آن پبش تاخت. برای یک شرکت نوآور بودن کافی نیست بلکه برای موفق شدن، باید بهتر از رقبایش نوآوری کند. در این یادداشت به سوالاتی در این حوزه پاسخ خواهیم داد که سه تا از مهمترین این سوالات عبارتند از:


    مخالف رویکردهای جمهوری اسلامی هستم اما...
    26 فروردین 1403 ساعت 17:56
    احسان سلطانی

    مخالف رویکردهای جمهوری اسلامی هستم اما...

    مخالف موشک پراکنی در شرایط فعلی بودم و هستم و معتقدم بازدارندگی اصلی از نظامی دموکراتیک، جامعه‌ای متحد و پویا و اقتصادی قوی و توسعه پایدار می‌گذرد.


    علم الهدی ؛اقتصاددانان بزرگ!
    25 فروردین 1403 ساعت 14:04
    احمد زیدآبادی

    علم الهدی ؛اقتصاددانان بزرگ!

    سید احمد علم‌الهدی امام جمعۀ مشهد: "امروزه میبینیم عده‌ای در رسانه‌های مختلف موضعگیری می‎‌کنند، ژست روشنفکری و تخصص به خود میگیرند و شعار میدهند که مدیریت اقتصاد با زور نمی ‌شود! این حرفها چیست؟ اقتدار حکومتی باید پایکار بیاید و کل جریان مدیریتی نظام به کار بیفتد تا با همه قدرت، این تلخی‌های موجود در اقتصاد کشور برای مردم به شیرینی تبدیل شود."

    حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر: بالا رفتن قیمت دلار به شرایط منطقه و حملۀ نظامی ارتباطی ندارد!


    آقای صدیقی!به نفع خودت هم نیست امام جمعه باشی
    23 فروردین 1403 ساعت 22:16
    احمد زیدآبادی

    آقای صدیقی!به نفع خودت هم نیست امام جمعه باشی

    گویا قرار است شیخ #کاظم_صدیقی فردا نماز جمعهٔ تهران را اقامه کند.

    تاثیر هوش مصنوعی بر افزایش بهره وری کارکنان و سازمان ها
    19 فروردین 1403 ساعت 14:26
    حمید محمدی رفیع

    تاثیر هوش مصنوعی بر افزایش بهره وری کارکنان و سازمان ها

    با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه تکنولوژی و سرعت روزافزون فناوری های نوآورانه و متعاقب آن تشدید فضای رقابتی در اقتصادها و کسب کارها می توان ادعا نمود در آینده ای نزدیک هوش مصنوعی ( AI ) به یکی از منابع کلیدی سازمان ها تبدیل خواهد شد. استفاده های گوناگونی برای هوش مصنوعی از تحلیل داده ها  و کلان داده ها تا الگوریتم های تصمیم گیری پیچیده در حال توسعه است. از شبیه سازی هوش انسانی توسط هوش مصنوعی می توان در صنایع مختلف بهره برد و از مزایای آن استفاده نمود. برخی از مزایای پذیرش هوش مصنوعی در سازمان ها شامل: تحلیل دقیق داده ها، توسعه مدل کسب و کار، پیش بینی و تحلیل بازار، کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری، پشتیبانی مشتری و بهبود امنیت می باشد.


    گرامیداشت روز قدس
    17 فروردین 1403 ساعت 03:35
    محمد کمال زاده

    گرامیداشت روز قدس

    تقویم، رسیدن آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان را خبر می دهد. روزی که با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نام گذاری شده است و هر ساله خشم مردمان آزاده جهان را نسبت به اشغال فلسطین عزیز و قدس شریف بر می انگیزد و امسال روز قدس با داغی بزرگ از غمِ غزه همراه است غزۀ مقاومی که در برابر رژیم تمام مسلحِ صهیونیستی استوار ایستاده است و همۀ محاسبات نظامی را برهم زده و نشان داده است که اگر ایمان به خدا و عشقِ به وطن باشد می توان با سنگ برابر لشکر زرهی دشمن ایستاد.


    اکنون زمان مناسبی برای رجزخوانی نیست
    14 فروردین 1403 ساعت 21:58
    احمد زیدآبادی

    اکنون زمان مناسبی برای رجزخوانی نیست

    برخی سوپرانقلابی‌ها در کنار کسانی که آرزوی ورود کشور به جنگ را دارند، اصطلاح "زمان و مکان مناسب" را برای واکنش به عملیات اسرائیل به سخره گرفته‌اند!


    به فرمان حمله چنین افرادی باید شک کنید؛مردم هشیار باشند
    14 فروردین 1403 ساعت 20:20
    مازیار خسروی

    به فرمان حمله چنین افرادی باید شک کنید؛مردم هشیار باشند

     ‏ چیزی که فرانسویان را در جنگ جهانی دوم از پای درآورد، برتری جنگ‌افزار و شمار ارتش آلمان نبود. جنگ‌افزارهای فرانسوی کم و بیش به همان کارآمدی دشمن و شمار سپاهیان حتا بیش‌تر بود. 


    تنها راه مقابله با اسرائیل
    14 فروردین 1403 ساعت 19:24
    جواد امام

    تنها راه مقابله با اسرائیل

     ‏ضمن محکومیت حمله به کنسولگری کشورمان در خاک سوریه، شهادت مستشاران ایرانی را تسلیت عرض می‌کنم.


    دیگر بعید است از خرد کاری بر بیاید
    14 فروردین 1403 ساعت 01:08
    احمد زیدآبادی

    دیگر بعید است از خرد کاری بر بیاید

    جنگ غزه فاجعه‌ای تمام‌عیار است. توقفش در این مرحله غیرممکن به نظر می‌رسد و ادامه‌اش هم بی‌نهایت هولناک و پرهزینه است.


    ما شعارش را می دهیم آمریکا عمل می کند!
    13 فروردین 1403 ساعت 02:29
    ایمان اسلامی بین

    ما شعارش را می دهیم آمریکا عمل می کند!

    در خبرها آمده بود که ترامپ کاندیدای جمهوری خواهان برای انتخابات آتی آمریکا سه اسپانسر مالی خود را معرفی کرده است.

     


    مردم هشیار باشند
    10 فروردین 1403 ساعت 19:50
    جواد امام

    مردم هشیار باشند

    کسب قدرت در  #ایران امروز کاملاً عرفی شده است و هیچ نسبتی با ارزش‌های انقلابی و اسلامی و مفهوم  #جمهوریت نداشته و متأسفانه با تعطیل شدن فصل  #حقوق_ملت در قانون اساسی، این سیستم دیگر مبتنی بر خواست اکثریت مردم ایران نیست.


    برو بالا